Di sinilah aku coretkan kisah dan pengalaman
perjalanan sebuah kehidupan

:: AWIEN YAWARIS ::

LOGin

Monday, July 29, 2013

Khodijah's Kitchen

Bismillahirrahmanirrahim....

Assalamualaikum...

Lama nyer dh n3 ni duk dlm draft..dari sehari ke sehari..tak jugak siap2...padahal bkn byk sgt keje pun. Itu la kan..bila angin malas dh dtg...segala macam benda pun malas jer nk buat.

Baru-baru ni aku sempat singgah di Khodijah's Kitchen. Dah lama sungguh aku usha restoran ni...baru ni dpt mkn kt situ. Selalu dpt jeling2 manja jer..sib baik x juling mata aku..ahaks. Restoran ni berdekatan dgn PPUM. Aku kalo ckp PPUM ni..mmg dh biasa ssgt la kan...sbb selalu temankan mak gi medical check up. Stress doh pi PPUM ni..dgn parking nyer...ngan time menunggu nyer...ngan jem nyer...adoiyaii...mmg STREESS!!!

Opps!! back to the topic...Kalo korang nk tau...pemilik restoran ni adalah penyanyi evergreen Dato' Khadijah Ibrahim. Korang kenal x? hehehhe...mesti la kenal kan. kalo x kenal..bila korang masuk jer restoran ni...kompem kenal..sbb nyer...dlm restoran ni...byk gambar2 Dato' Kathy di gantung di dinding2 sebagai hiasan sambil blh dengar alunan lagu2 beliau. Memeng asyik dibuatnyer.

Entrance Khodijah's Kitchen..milik penyanyi tersohor negara..Dato' Khadijah Ibrahim

Kebetulan hari tu aku ke PPUM melawat k.ipar bersalin. Kuar dr spital dlm kul 3, perut pun dh berbunyi..terus jer lah aku singgah kt restoran ni. Tak crowded..parking pun senang. Melangkah masuk jer mata dh terpengun ngan hiasan dalaman restoran ni. Sangat cozy n selesa. Rasa mcm masuk  gallery muzik pun ada. Telinga disajikan dgn lagu2 evergreen sampai anak buah aku yg berumur 6 thn kata.."lagu ni mcm lagu lama2 jer kan Mak Jang"!!.Tau lak dia membezakan lagu lama ngan baru...hehehehe..

Ok2..jom kita tgk apa yg ada dlm restoran ni...

hiasan dalaman restoran...very cozy ...
Ni duta x rasmi restoran ni...
Bonda aka Mem Besor...

Starter..cucur udang..crispy n yummy...

Char Kueh Tiaw  Cantonese Style...recommended...
 Set Nasi Goreng Datin Paduka Faridah...pinggan nyer...besor bagak...
Bubur kacang kg style...mmg sedapppp....
Dah abisss.....recommended....

Antara menu pilihan....
Review for this restoran...harga berpatutan..rasa..pun ok..kalau korang nk gi ni alamatnyer..no. 21 jalan 11/2, Petaling Jaya. Land mark restoran ni berhampiran dgn PPUM. Ada web site gak... www.khadijahskitchen.com. Tel no. 03 79601079. Haa..apa lg...serbu la...untung2 blh jumpa Dato' Khaty... heheheh....

Orait...till next n3...aku undur diri dulu...nk mengabiskn kerja2 yang ada sblm nk cuti raya...oopss!! wpun dh nk abis pose...aku nk amik kesempatan ni utk ucpkan selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya...nnt kita citer2 bab pose n raya lak ekk....Bye semua...Assalamualaikum..




***************************************************************

~ Diri yang menerima hidup berdasrkan 'apa adanya' lebih tenang daripada diri yang ingin hidup 'serba ada'..~







No comments:

Post a Comment

Catatkan apa yang anda fikir..