Di sinilah aku coretkan kisah dan pengalaman
perjalanan sebuah kehidupan

:: AWIEN YAWARIS ::

LOGin

Tuesday, June 11, 2013

Wahab's Cendol

Bismillahirrahmanirrahim...

Asssalamualaikum...korang sihat ke semua? Dalam cuaca x menentu ni..kena jaga kesihatan baik2 yer kawan2. Sekarang ni cuaca panas jer kan..aku pun baru baik dr demam beberapa minggu yg lepas. Kene byk minum plain water. Citer pasai cuaca panas ni...sedapkn dpt basah kan tekak ngan ABC ke..cendol ke..tgk tajuk pun sure korang dh blh agak nk citer pasai apa kan..hehheheh...

Last 2 week aku pi pekena wahab cendol kt Tmn Sri Rampai, Setapak...bapak jauh aku rasa..dr Kelana Jaya ke Setapak(wpun nama nyer setapak...) bertapak2 nk ke sana ko. Ini semua hasutan dr kakak ipar aku la..sedap katanyer. Aku ni pulak bukan la peminat cendol..tp sbb dah berjanji..ikut kan ajer ler...

Disebabkan aku jarang beno ke area sana...jwp nyer sesat2 la dulu sblm smpai ke destinasi. Jalan punyer jalan..akhirnyer sampai la jugak dpn kedai Wahab Cendol ni. Alamak!! kedai mamak rupanyer. Aku ni ada alahan skit kalo masuk kedai mamak. Nak x nak..masuk jugak la..mmg ramai org time we all sampai...maklumlah..dlm kul 3 ptg..dgn cuaca panas..mmg sesuai sgt la nk pekena cendol ni kan. Dh belek2 menu..aku order ABC jer...yg lain2 order cendol...mcm2 jenis cendol ada...mknan lain pun ada gak...rojak, mee rebus, mee mamak etc.

Malas nk citer panjang...jom tgk pic yg aku sempat snap.

Wahab's Cendol Special...mcm2 ada..tapai..pulut, aiskrem...

Cendol pulut...

Cendol biasa

ni aku punyer...ABC

Full house...

ni kaum kerabat aku....

licin...sedap la tu kan....
Lepas semua org dh kenyang...kami pun angkat kaki...lg pun ramai org yg baru sampai menunggu meja kosong. Brapa harga nyer..aku lupa nk tanya..sbb minum petang kami ditaja oleh abg aku...cehh!! kalo tau ditaja....aku order menu2 lain....huhhu...

Cendol wahab ni popular kt area sana. Kalau korang ke sana..boleh guna GPS or tanya ler org2 kt situ...kompem diorg blh bagi direction...kalo tanya aku...sesat dulu ler korang nnt..hahahha..

Till next n3...jaga diri...jaga solat..jaga aurat..jaga kesihatan....Assalamualaikum...





************************************************
"Ada masa kita perlu menangis agar kita tahu dunia ini bukan untuk ketawa sahaja...dan ada masa kita perlu ketawa supaya kita bisa menilai betapa berhargainyer setitis airmata....."

No comments:

Post a Comment

Catatkan apa yang anda fikir..