Di sinilah aku coretkan kisah dan pengalaman
perjalanan sebuah kehidupan

:: AWIEN YAWARIS ::

LOGin

Friday, July 23, 2010

Selamat Hari Lahir


23.07.10.....Kebiasaanya aku sering mengucapkan ucapan harijadi pada orang lain. Jarang sekali aku ucapkan ucapan harijadi untuk diri sendiri. Selamat Hari Lahir buatku. Syukur padaMu Ya Allah kerana memberi kesempatan untuk aku bernafas dan menikmati kehidupan ini. Sudah 35 tahun aku merasai nikmat yang Kau berikan ini. Banyak yang aku pelajari dalam menyusuri kematangan hidup ini. Suka-duka, senyum tangis, derita bahagia ku lalui dengan keizinan dariMu Ya Allah. Itu adalah perjalanan takdir yang telah Engkau rencanakan untuk ku. Aku menerima dengan penuh rasa redha.

Harapan ku di hari ulang tahun kelahiran ku ini agar aku dapat mencari kesempurnaan dalam meniti kehidupan yang mendatang. Menjadi anak yang soleh untuk ibubapa, menjadi adik dan kakak yang terbaik dalam keluarga, menjadi rakan, sahabat, teman yang menyenangkan untuk orang sekeliling, menjadi pekerja yang dedekasi terhadap majikan dan yang penting sekali menjadi hamba yang sentiasa patuh akan perintahNya.

Aku juga berdoa agar Allah panjangkan umur ku, memberi kesihatan yang baik, dilimpahi rezeki dan mendapat keberkatanNya, dirahmati dan sentiasa di selubungi bahagia dunia dan akhirat.

Kepada keluarga dan rakan taulan yang sentiasa bersamaku, yang memberikan ucapan selamat, hanya terima kasih yang mampu aku balas. Sememangnya kalian insan-insan yang sentiasa menjadikan hidupku dipenuhi dengan warna-warna kehidupan. Kalian membuat diriku sentiasa dihargai dan disayangi....Terima Kasih semua. Aku amat menghargainya. Dicelah-celah kegembiraan ini, ada sesuatu yang aku rindukan...ucapan dari orang yang amat aku sayangi, arwah suami ku. Andai dia sini, pasti dialah insan pertama yang akan meraikan harijadi ku ini. Tak mengapalah...memori bersamanya meraikan harijadiku sentiasa segar dalam ingatan. Itu sudah cukup bagiku.

Bertambahnya angka dalam umur ku, bermakna aku semakin dewasa. Biarlah kedewasaan ini seiring dengan perlakuan serta pemikiran yang matang. AWIEN.......SELAMAT HARI LAHIR KE-35








No comments:

Post a Comment

Catatkan apa yang anda fikir..