Di sinilah aku coretkan kisah dan pengalaman
perjalanan sebuah kehidupan

:: AWIEN YAWARIS ::

LOGin

Wednesday, April 13, 2011

First Love @ Cinta Pertama


~ Let's talk about first love atau cinta pertama. Pernah tak melalui pengalaman macam tu? Pada usia berapakah anda melalui pengalaman cinta pertama?

Pada aku cinta pertama adalah laluan hati untuk kita merasai apa itu erti cinta yang sebenarnya. Laluan bagi jiwa untuk mengundang rasa rindu dan laluan bagi kalbu untuk menyimpul bunga-bunga bahagia. Namun, tidak semua cinta pertama akan berakhir hingga ke jinjang pelamin. Alangkah indah dan beruntungnya andai cinta pertama itu berjaya hingga ke jinjang pelamin. Namun, itulah hakikat kehidupan ... tidak semuanya indah-indah belaka.

Seawal di bangku sekolah aku mulai mengenali cinta pertama. Hehehe...lucu bila mengingati kisah lama. Kata orang sambil menyelam minum air. Sambil belajar, sempat jugak la bercinta cintun...but its so sweet.

Zaman aku dulu, xder alat-alat canggih utk berkomunikasi..tak ada handphone, takder email, telefon rumah pun tak semua orang mampu miliki, yang ada cuma public phone yang tinggal tiang jer...FB lagi ler xder. Yang jadi penghubung cuma surat. Wah!! saat dapat surat dari si buah hati, punyer la suka...siang malam asyik duk baca isi kandungan surat tu..sampai lunyai la jadi nyer. Siap simpan bawah bantal lagi bila nk tidur. Hati berbunga-bunga!!! Memang angau dan mengasyik kan. Tapi akhirnya cinta itu cuma mampu menjadi satu memori yang akan di kenang kini dan selamanya.

Aku tetap bersyukur kerana aku memenukan cinta sejati walaupun bukan dari cinta pertamaku....

Tapi pernah tak kita terfikir cinta pertama akan datang semula dan menjadi milik kita yang abadi setelah sekian lama ia hanya menjadi memori??? Hanya orang yang pernah mengalaminya sahaja mampu menjawab soalan ini.

Bagi aku..andai itu berlaku...orang itu sangat beruntung...kerana CINTA ITU SATU ANUGERAH.....

No comments:

Post a Comment

Catatkan apa yang anda fikir..